ADAPTAČNÍ PLÁN – Rady psychologa

Autor Milena Karlecova | V rubrice Články | Publikováno 29.08.2018

0

Adaptační plán Školní rok 2018 – 2019

Adaptační plán               Školní rok 2018/2019

U dětí, které si zvykají pomaleji, si rodiče domluví s učitelkami ve třídě další individuální průběh adaptace.

Ideální je dítěti dopřát alespoň jeden „adaptační týden“, kdy může dítě do MŠ docházet dopoledne na 1-2 hodiny. Druhý týden je možné docházku prodlužovat na celé dopoledne a postupně přejít na celodenní pobyt spojený s odpoledním odpočinkem. Vše záleží na dítěti a jeho rodiči. Nástup, zejména mladšího dítěte, do MŠ není podmíněn prvním dnem začátku školního roku.

Rady psychologa

Když je Vaše dítě plačtivé

Pokud můžete, nechávejte dítě alespoň prvních 14 dní ve školce jen na dopoledne. I pro „statečné“ děti je nástup do školky  náročný a lépe si na ni zvyknout  pozvolným prodlužováním pobytu.

Jakmile začne dítě chodit do školky, je důležité dodržovat pravidelnost. I kdyby chodilo do školky jen na dvě hodiny, je dobré, aby tam bylo každý den.

Šest týdnů, to je nejzazší  doba, po kterou „může“ dítě plakat při zvykání si na školku. Pokud pláč pokračuje, je na místě začít uvažovat, zda by nebylo vhodné  pobyt dítěte ve školce nějak upravit, nebo i o tom, zda je dítě  pro školku zralé.

Pokud to jde, nenastupujte do práce současně s umístněním dítěte do MŠ. Vyplatí se počkat zhruba měsíc. Dítě totiž nemusí zvládnout příliš velký kolektiv, nároky, které na něj školka klade, například oblékání a obouvání.

 

 

 

Comments are closed.